Mr Vaio & jag

2010-03-21 | 21:17:32 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Äntligen!
Min kära, vita, blanka laptop övergav ju mig för en tid sedan. Reparationskostnaden skulle bli allt för hög för att försäkringsbolaget skulle ta sig an det (10.000 kr!) med andra ord kommer jag att få köpa mig en ny. Under tiden har min käre far lånat ut hans sprillans nya Sony Vaio till mig. Den är så ny att jag till och med fick paketera upp den alldeles själv. Ja, han fick den härom dagen.

Det är nästan så att en ström av lycka forsar genom kroppen. Tagnetbordet känns ovant men snart blir jag nog varm i kläderna med även denna vän.

Kvällen ska dock inte ägnas åt någon nöjessurfing då jag har en annons som ska bli klar till i morgon. Denna vecka kör vi på en kampanj med påslakanset och duopack med Yankee Candle.

Måste också berätta om gårdagen då jag var med om något som inte tillhör vanligheterna. Pappa, Viktor och jag hoppade på en buss tillsammans med Frölunda´s fan - Goa gubbar. Bussen tog oss till Frölundas bortamatch mot Linköping. Det festades på en hel del öl på bussen och spelades musik och jag tänke för mig själv "Jisses, att dom orkar". Vid samma sekund som jag tänkte så fick jag en påminnelse om att jag kanske börjar bli lite gammal :)

Matchen mot Linköping förlorade dom desto värre. Priset tog dock målvakten Norrena som lyckades slascha till Jens Karlsson med sin stöt. Jens föll ner på isen, blodet droppade och han såg nog stjärnor i det tillståndet. Tur att Norrena fick på sig ett matchstraff... Jäkla gris!
Bussresan hem kändes rätt så seg eftersom var och varannan skulle av o röka. Lagom till 01.30 var vi hemma i Lerum och kröp då ner i våra varma, goa sängar. Efterlängtat!

Idag har vi ägnat dagen åt att ta hand om all tvätt som vi kommit efter med. Eftersom barnen sov hos svärföräldrarna hade vi gott om tid för oss själva...och tvätten! Åkte även till stallet på eftermiddagen och avslutade sedan dagen med middag hos pappa.

Innan jag sätter knorr på inlägget så vill jag dela med mig av nästa ord som Wilma lärt sig att skriva, till pappas stora stolthet, hon skrek "MORFAR" på sin teckning! Stolt mamma, stolt pappa, stolt morfar!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0