Wilma & jag på Gothenburg horse show

2010-03-01 | 12:20:05 | Kategori: Vardagsbestyr | 1 kommentarer
Jag känner mig alldeles tom. Alldeles naken. Alldeles ensam...utan min dator!
Måndagar kommer innebära GULD för mig. Ja, då umgås jag ju med en dator under ett helt arbetspass :)

NEJ, jag är INTE beroende av min dator... bara lite smått!

Datorreparatören ska nu skicka in datorn till tillverkaren, dom ska göra en kostnadsbedömning på reparationen. I nästa led ska papper fyllas i för att skickas till försäkringsbolaget som i sin tur ska ta beslut om ersättning etc. En lång, smärtsam väntan och process. Så funderar jag ändå på att köpa en ny under tiden. Korkad tanke. Bättre att jag lägger pengar på köksinredning, köksmöbler och belysning. Lite dekoration såsom tavlor till sovrummet... Ja, inköpslistan kan göras lång!

Kanske dags att sluta deppa?!
Efter min ekonomitjänst ska jag vidare till butiken ett par timmar för att sedan sätta mig på hästryggen. Jag var även i stallet i lördags men det gick inte ens i närheten av att rida ut. Vägarna var glashala. Fick nöja mig med ett hårt pass i manegen i stället. Nää, min kondition är fortfarande inte på topp! Red i cirka 45 minuter, mockade och gjorde i ordning fodringen. Jag trivs bra i stallet, precis som förr. Vill knappt åka därifrån.

I söndags tog jag med mig Wilma på Gothenburg horse show. Jag smugglade in henne som en treåring för att slippa betala ytterligare 500 spänn. Jag visste ju inte ens om hon var intresserad! MEN, det var hon! Jag fick muta henne när det var dags att åka hem. Vi kollade på finalen i world cup. Hon klappade händerna, skrattade och njöt!

 

Tog oss en sväng inne på mässan också där hon inhandlade ett par lila (!) ridbyxor, en färgglad borste, ridstrumpor, en Hello Kitty ballong och två leksakshästar av gummimaterial. Vi klappade en liten "shettis" och var på jakt efter en ridhjälm till henne. Problemet var bara det att jag inte hade lust att punga upp 5000 spänn på en hjälm från GPA (ja, det fanns ju dyrare alternativ förstås) till ett huvud som växer så det knakar. Sen att jag struttar omkring i en sådan är en helt annan sak. Efter en närmare kalkyl kom jag fram till att vi bränt allt för många tusenlappar på typ ingenting. Lite fika här, lite saker där... Men kort och gott, hon var så nöjd och glad över att få följa med. Det är ju faktiskt huvudsaken!
.
Postat av: Caro / Karlsebakken 37

Åååh så söt hon är lilla Wilma!! Mössan är helt underbar, har beställt en sån till Astrid och väntar spänt på paktet osm ska komma snart. Och våren såklart så att hon kan använda den...! :)



Cia var också på Scandinavim, fast som hästskötare den här gången! Hon jobbar för Niklas Arvidsson nu och han var ju på plats. Cia sa att det var helt surrealistiskt att få vara med back stage - tänk så många år vi har sprungit på Scandinavium och mässan och drömt om att få vara med bakom kulisserna!



Hoppas allt är bra med dig och familjen annars. Hur går det med köket? Är jättenyfiken på hur det har blivit!



Stor kram C

2010-03-02 @ 19:31:16
URL: http://www.karlsebakken37.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0