Frånvaroflaggan upp!

2010-05-19 | 12:29:23 | Kategori: Hem & inredning | 0 kommentarer
Frånvaroflaggan upp!

I måndags, efter att jag slutat jobbet, åkte vi hela familjen till Alingsås. Ville verkligen ha köpt det där tyget från Nyblom & Kollén så att jag kan sätta i gång o sy gardinerna till lekstugan. Givetvis fanns det inte i butiken utan var restat, jag fick alltså tänka om men blev faktiskt riktigt förtjust i det jag köpte i stället. Shoppade också på mig, två små plåtburkar, en liten prickig bricka och en liten duk - också från Nyblom & Kollén. Hittade också tre små klädnypor med magnet från Green Gate. På bilden syns också en Margreteskål samt ett fem-pack krokar från Åhléns.


Ett lekstugetema som till synes består av rosa, rosa och ROSA!

Eftersom det var närmare middagstid stannade vi på en ny restaurang inne på Storkenhuset. Viktor o jag delade på en stenugnsbakad pizza - Gudomligt god! Och tjejerna fick kycklingfilé med smörslungad potatis. Superfräscht och fint upplagd.


Elsa äter med kniv och gaffel för första gången. Söligt värre. Hon slevade i sig såsen innan hon tryckte i sig resten. Man kan minst sagt säga att den lilla damen har god aptit!

Efter att vi kommit hem drog jag med mig Jonas ut på en timmes promenad. Det där med våra överenskomna promenader har kommit lite i skymundan... Ja, av alla möjliga dåliga ursäkter. Nu är vi i alla fall i gång igen och måste sparka i gång oss själva. Skönt o komma ut med lite frisk luft!

I går, tisdag var mamma och jag i väg på inköp. Ett av våra leverantörer, Interiörhuset, hade bjudit in till Öppet hus och visade då hösten och julens kollektioner. Känns verkligen skumt att titta på tomtar, röda detaljer, och glitter innan sommaren ens har kommit! Fick i alla fall ihop ett bra sortiment och breddade på sommarens utbud med lite nya produkter. Det ska vara presenter till student,  konfirmation, dop, bröllop och icke att förglömma - Mors dag!

Alldeles i närheten hoppade vi in i en supermysig butik, "Tusen sköna ting" där det var inrett med dansk design rakt igenom. Butiksägaren, en kvinna i 60-årsåldern hade verkligen många järn i elden och vi fick utbytt en del råd och tankar. Efter att vi hade pratat en stund frågade hon mig "Du är otroligt målmedveten, va?". Hon  satte huvudet på spiken o jag berättade ytterligare om mina framtidsplaner (inte bara gällande butiken utan också mina andra framtidsmål). I hennes butik fick jag köpt en förpackning med söta muffinsformar från Green Gate. Här ska det bakas cupcakes!


Söta, blommiga cupcakesformar från Green Gate.

Och så idag, eftersom Elsa åkt på någon form av ögoninfektion fick jag stanna hemma med henne idag. Vi åkte i väg på morgonen och fyllde upp vårt ekande kylskåp (ja, det var verkligen länsat!). Eftersom hon nu sover middag tänkte jag roa mig med att plantera lite fina blommor utomhus så jag köpte b.la. en supersnygg Horthensia och några andra växter till våra höga urnor vi har utanför entrédörren.


Den där Horthensian är verkligen maffig "live"!

Snart är det dags att hämta Wilma. Slut på friden! Ska dra på mig trädgårdskläderna och sätta i gång och börja plantera. Lika kul varje säsong!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0