Dagarna som gått...

2010-05-01 | 22:09:36 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Fredagens blogginlägg gick upp i rök. Dumma teknik.

Under torsdagen var jag i väg på bokföringskurs fördjupning. Ett 8-timmarspass tar på den som är ovan att sitta bakom skolbänken och dessutom hade jag en extrem träningsvärk efter onsdagens ridpass. Eftersom regnet stod  som spön i backen blev det ett rejält pass i manegen. Fantajiro och jag svävade på små moln, bästa passet hittills. Helt magiskt! Trevligare häst att rida får man leta efter. Visst, hon kan se "spöken" i vissa hörn men att få en så stor häst att dansa efter ens vilja är magiskt.

Och i går var det alltså Valborgsmässofirande. Karina, Jonas (med barn), pappa, syster, bror och Lollo kom hit till oss på middag, drinkar och Sing Star. Det var nästan som om vi hade anställt en egen kock då pappa huserade i köket under två timmar. En gudomlig rätt av oxfilé, fläskfile, ugnsstekta rotfrukter, kantareller. Vi alla fördubblade midjemåttet :)

Måste återigen stoltsera med att jag vann överlägset i Sing Star! Nå väl, vid ett tillfälle lyckades Karina knipa förstaplatsen framför nosen på mig till Bonnie Tylers låt. Osis!

I dag har vi verkligen bara legat på "sofflocket". Lassat i oss mängder av onyttigheter (tapas med extra allt) och inte rört en fena. Wilma var med mig uppe i stallet förut och efter det packade hon sina grejer för en, för henne, mycket stor grej - första gången som hon ska sova över hos en kompis! Hon och Olivia ska dela rum och förhoppningsvis så går det som smort.

Förresten, vi lyckades sälja våran tvättmaskin och torktumlare idag. Osis igen. Vi har inte hunnit köpa en ny och Ljungs hade stängt idag. Jag har ju för sjutton inte tvättat sedan innan London. Dags att gräva djupt ner bland alla gamla trasor alltså...
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0