Fredag - söndag

2010-05-24 | 11:02:44 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Då var frånvaroflaggan upp igen :)

Ja med tanke på det fina vädret vill jag inte påstå att jag tillbringat ens en minut framför datorn.

Både i torsdags o fredags var det full rulle i butiken. Vi har fått in otroligt mycket varor och det märktes även på kunderna. Kul! Hoppas att det håller i sig även denna vecka då det är "löning" i morgon.

I fredags spelade brorsan o Viktor PS3 så jag gick upp till Jonas o Karina i stället. Kikade på en film men minns inte ens titeln! En sån där klassisk amerikansk film som innefattade kärlek, lycka och olycka.

I lördags åkte vi till Alingsås o köpte Wilma en ny, större, cykel. Hon var så mallig att man trodde att halsen skulle förbli sådär lång! Fick också köpt en svart liten klotgrill av campingmodell, till lekstugan :)

Och i går, sista dagen på ledigheten (känns sjukt att skriva ledighet, när var jag ledig senast förutom Valborg och andra röda dagar?!) satte Wilma och jag fröer i de pallkragar jag ställt vid deras lekstuga. Morötter, babysallad och sommarblommor. Viktor fick också kaklat klart i tvättstugan så nu återstår det "bara" en helgs arbete innan tvättstugeprojektet kan bockas av från "to-do"listan. Åkte senare till stallet och tog en lång, härlig ridtur i det vackra vädret :) Viktor o barnen kom upp senare o hälsade på och Wilma fick skritta längs gårdsplanen. Satte sedan henne i arbete med att mäta upp ensilage och mocka ur boxen. Barnarbete på högsta nivå!

Nu måste jag återgå till mitt arbete. Ligger rätt mycket efter :(
Hörs senare!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0