Projekt: Lekstuga III

2010-05-12 | 22:01:41 | Kategori: Hem & inredning | 0 kommentarer
Just för tillfället har jag bara två saker i mitt huvud....
Projekt lekstuga
Projekt tvättstuga


Sistnämnda, tvättstugan börja lida mot sitt renoveringsslut. Viktor har bilat upp golvet i de rum som ska bli "torkrum" (samt genomtänkt källsorteringssystem för burkar, flaskor och tidningar). Då han lagt avloppsrören i betongplattan ska detta gjutas igen och nya plattor ska sättas. Därför tog jag med mig Elsa i ösregnet och inhandlade det gråa klinkersgolv som vi lagt där tidigare. Tvättmaskinen kan i alla fall användas nu igen och dessutom blev jag glatt överraskad av att han städat rent och snyggt :)

Och till projekt lekstuga;
Har länge velat över hur jag ska bygga köket. Funderade på att göra en egen spishäll med dekorplast och plexiglas men just för en stund sedan kom vi överens om att investera (?!) i en Briospis, en rosa med Hello Kitty. Tjejerna älskar ju den lilla katten och skulle dom tröttna så är det lätt att "kludda" över.


Rätt söt faktiskt o fin rosa nyans :)
Bild lånad från Brio.se


Och så ska jag försöka jaga rätt i ett tyg jag spanat in (eller två, har inte bestämt mig för vilket), det är från Nyblom & Kollén. Eftersom jag själv ska sy gardiner är jag ute efter metervara men det är inte alla butiker som har det. Känner mig rätt nöjd med att det börja arta sig (i alla fall i mitt huvud!)


Tyger från Nyblom & Kollén. Funderar på det översta tyget "Arthur" eller det nedersta "Agneta".
Bild lånad från Baldershage.se (ursprungligen Nyblom & Kollén)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0