Projekt: Lekstuga IIII

2010-05-14 | 22:58:22 | Kategori: Hem & inredning | 0 kommentarer
ÄNTLIGEN!
Stugan är utvändigt sett nästan klar. Det återstår lite småsnickerier och en sista omgång med färg. Vi hann också måla klart invändigt och montera dörren. Längtar, längtar till dess att alla roliga detaljer ska in. Den fina, rosa spisen, gardinerna, allt pynt jag shoppat på mig.


Brorsan färdigställer taket. Efter det lades pappen på och vindskivorna monterades fast.


Underlagspappen är på plats, stugan är grundmålad och här gör Viktor klart den lilla verandan. Vi valde att sätta tryckimpregnerat virke på altanen, och det ska även byggas en "låda" runt om stugan och framtill med en liten trappa.

Man kan tro att jag inte gjort annat än att tittat på, men jag har faktiskt spikat golvet på sin plats och målat både in och utvändigt (med viss hejarklack) :)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0