Projekt: Tvättstuga

2010-05-04 | 12:16:38 | Kategori: Hem & inredning | 0 kommentarer
Samtidigt som jag stoppar i mig lite lunch, försöker jag bestämma mig för hur tvättstugan skall utformas. Arbetsytan, dvs. bänkskivan blir inte mer än 125 cm lång med en rund ho i ena delen. Under hon, i själva bänkskåpet ska jag ha tvättkorgarna dolda. Och ovanför arbetsytan två väggskåp á 30 cm med hyllplan emellan.
Eftersom tvättstugan ska rymma så mycket mer blir det ingen större bänkyta än så, men jag antar att det räcker gott och väl. Tvättstugan i sig blir ganska så stor.


Kökslucka "Ädel" från IKEA. Beträffande bänkskiva har jag ännu inte bestämt mig för vilken jag ska välja. Något förslag?! Eftersom vi har svart i köket är det uteslutet men det lutar åt en grå i laminat med aluminiumkant.


Porslinsknoppar med silvriga detaljer från My First Room (gjorde en beställning i går kväll). Visst är dom söta!


Tvättmedelsburk från Dixie. Börjar bli lite småtrött på Dixies plåtburkar men denna känns lite mer neutral. Dessutom skulle den matcha fint om vi nu sätter glasmosaik i turkost på väggen. (Bild från Favoritsaker.se)

Är sugen på att sticka till IKEA redan idag men antar att väggarna (putsade) ska målas en omgång först. Viktor agerar arbetsledare så han får väl avgöra saken :)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0