Projektlistan klar!

2010-05-03 | 10:53:18 | Kategori: Hem & inredning | 0 kommentarer
Är man uppvuxen med renovering (mina föräldrar renoverade från dess att jag föddes fram till att jag flyttade hemifrån, dvs. JÄMT!) så blir man nog likadan själv eller raka motsatsen.

Jag blev likadan, det går inte en dag utan att jag kommer på nya projekt, skriver listor, planerar noga och länge. Tur att man är gift med en händig man ;)

Mina senaste tankar har gått till planeringen av semestern (!). Vi tänker jobba på såsom kassan tillåter hemma och i stället fira med en utlandssemester i slutet av september.

Så följande står på schemat:
- Plattläggning vid parkering (alt. grus). Våran nuvarande parkering är av asfalt av sämre sort och rymmer 1 ½ bil. Med andra ord hamnar alltid den resterande halvan på gräsmattan vilket har resulterat i...gegga på hösten, djupa spår på vintern och brun utebliven grönska på våren/sommaren.
Det blir alltså till att bryta bort asfalten, gräva ur lämpligt djup och fylla igen enligt alla regeler (makadam, singel, markduk osv.).



-Staketbygge. Vårat nuvarande staket är...ruttet, skevt och FULT. Det ska upp ett nytt, fräscht staket runt om hela trädgården. 1.20 högt men något lägre mot våra trevliga grannar. För att det inte ska kännas för instängt ska jag planera buskar och andra växter på insidan i olika höjder. Vi ska också skärma av med ett lägre staket från husfasaden ut mot det högre staketet, det för att barnen inte ska kunna springa ut på våran parkering eller ut på gatan.

-Förrådsbygge. Vi ska på baksidan bygga ett utomhusförråd som blir, för att vara exakt, 11.4 kvm. Där ska det samsas cyklar, gräsklippare och allt annat som vi inte vill ha i huset.

Så ovanstående är något som kommer kunna följas på bloggen, från och med nu!
Ska bara panta en del burkar ;)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0