Hejdå baren!

2010-11-28 | 10:14:00 | Kategori: Festligheter | 0 kommentarer
I går var vi som sagt och gjorde sista kvällen på Danilo.
Magnus (bartendern) serverade drinkar på löpande band och jag fick för sista gången äta min älskade pasta Amarcord. Jag skrev i fredags att Magnus ska vidare till SoHo så är dock inte fallet, Dinner 22 är det stället han börjar arbeta på efter årsskiftet.

Vi var faktiskt där i somras med Karina och Jonas. Supergod mat (jag åt Hälleflundra om jag inte minns helt fel), drinkarna var goda men servicen si så där. Visserligen var det sommarrusning!


Mina älskade syskon (i en livlig diskussion!)


Systers pojkvän Tomas och min kära svägerska Sofiia.

(Ja, jag vet att iPhones kamera är under ALL kritik... Men snart kommer 4:an!)

Nå väl, det blev en trevlig afton fram till dess att Magnus satte i halsen.
Han satte sig ner vid vårt bord för att äta lite mat. Sofiia och jag stod i baren och såg inte när det inträffade men vi hörde kallabaliken som utbröt.
Köttbiten som fastnade i Magnus hals gjorde att han blev blå. Viktor hade då lyft upp honom kraftigt. Köttbiten lossnade och Magnus fick tillbaka andan men organen och revbenen mådde väl mindre bra. Han tog en taxi hem för att sedan meddela att han åkt in till sjukhuset i alla fall, där han röntgats.
12 timmar senare fick jag meddelande om att han äntligen var hemma efter diverse smärtstillande sprutor och tabletter. Vill inte ens tänka på vad som hade kunnat hända (pappa hade faktiskt en bekant som avled av samma orsak!). Som sagt, kvällen var trevlig men den hade kunnat sluta bättre!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0