Jag pallar inte mer!

2010-11-30 | 13:48:28 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Seriöst, denna KYLA!
-11 grader... Far åt..!

Sedan är det faktiskt skillnad på kyla och kyla. Uppe i Branäs när temperaturen står på -21 grader, visst sjutton är det då kallt men dels så klär man sig efter vädret och sedan är kylan helt annorlunda. Friskare på något vis. Här känns det mest rått och kallt.

Nu är det förresten -18 uppe i Branäs. Pappa åker upp en sväng i morgon och dom har redan nu öppnat en del backar (rekordtidigt). Vi, Viktor, barnen och jag, åker upp den 28 december och stannar över nyår och hetsiga mellanrealisationer. Kommer alltså hem den 12 januari igen.


Bild från Branäs webkamera.

Var uppe en sväng i butiken i morse men trots att radiatorerna tutar på så var värmen inte tillräcklig. Dessutom kan det inte vara för varmt med tanke på att kunderna kommer in med jackorna på. Trots flertalet lager av koftor så frös jag som en liten skit. Tog i stället min packning till kontoret, här är det varmt och skönt. Lugnt och stilla.
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0