The Polly-style!

2010-11-25 | 21:11:00 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
I går fick Wilma för sig att hon ville klippa av sitt långa, fina hår. Okej att vi har slagsmål varje morgon om borstningen av håret och om det ska vara toffsar eller flätor...

Men, själv som liten hade jag en klassisk Polly-frisyr (ni vet godisarna) med rak lugg och klassik page. 
Syrran såg likadan ut och vi kallade oss själva mörk och ljus Polly, hon var blond medan jag var brunhårig. Alltid välfriserade, mamma lockade håret på oss varje morgon.
För övrigt - vilken tid det måste ha tagit!!

I alla fall så begav vi oss ut på jakt efter en lämplig frisör och efter en timmes letande sattes hon för första gången på stolen medan hennes långa hårtestar föll till golvet. Svärmor har tidigare klippt henne men någon gång måste ju vara den första. Nästa gång blir det manikyr ;)
Skämt o sido... Jag såg i alla fall Wilmas nöjda min när hon klev ner från stolen - lite mallig sådär! Och ja, hon blev bedårande söt och det såg nästan ut som om hon precis skulle börja 1:a klass!


Wilma med sin nya haircut!


Wilma på gymnastiken med bästisen Olivia.
Det långa håret är nu ett minne blott!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0