Doptårta till Ella

2010-10-19 | 13:20:18 | Kategori: Tårtor, kakor & annat gott! | 1 kommentarer
I fredags tog jag ut lite välbehövlig ledighet, och gjorde då i ordning en doptårta jag fått på beställning.

Lilla Ella skulle döpas på lördagen. Det blev en 40-bitars våningstårta med smak av vit chokladmousse och jordgubbsmousse (jag har fått höra att den var smaskens).



Tårtan spacklades med smörkräm och täcktes sedan med sugarpaste. Samtliga dekorationer är gjorda av flowerpaste och i rutmönstret sitter silverkulor av socker.

På toppen sitter en prinsesskrona. Typiskt nog så orkade jag inte konka ut tårtan från kylen igen för fotografering (ja, den vägde bly). Så det fick bli en inifrån-kylskåpet-bild i stället :)

.
Postat av: Amalia

Hej! Ska göra doptårta till min systers barn snart och skulle jättegärna vilja ha denna tårta då! Hade du kunnat skicka recept? Hade verkligen uppskattat de :)

2013-08-21 @ 12:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0