"Fungerar dom att meditera i?"

2010-09-08 | 21:12:02 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
För ett par dagar sedan lade jag ut våra fåtöljer på Blocket. Jag har tänkt o göra det för länge sedan då dom inte alls passar in i våran stil. Klassisker i Howardstil från Bröderna Andersson. Jättefina men som sagt, inget som matchar vårt möblemang.

Så, mitt i mitt Idoltittande ringer en kvinna som först frågar hurdant skicket är osv. Hon frågar också hur vinkeln på ryggstödet går och om man sitter med rak rygg med en kudde bakom (!).

Som försäljerska får man väl ställa upp på intressantens tokiga frågor. Jag satte mig då i fåtöljen "ja, man sitter med rak rygg med en normalstor kudde bakom sig". Nästa fråga "Hur sitter man i dem med korslagda ben".

För ett par sekunder funderade jag på om det hela var ett skämt men jag gjorde som kvinnan sa, satte mig med korslagda ben. "Mm, benen hamnar precis vid armstöden".

"Fungerar det och meditera i dem?"


Hur f-n ska jag kunna veta det?!
Japp, jag satte mig i denna underliga ställning och kunde snabbt konstatera. För DOM som mediterar så tillverkar Bröderna Andersson grymt bra fåtöljer för det ändamålet. Ha ha!

Tur att Viktor inte kom hem i det samtalet :)
Så, kvinnan sökte efter ett par fåtöljer som hon och hennes man ska ha i sovrummet för att MEDITERA!!
Att jag inte tänkte på det innan ;)
"Fåtöljer - bra för meditation till salu!"
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0