Huset fullt!

2010-09-05 | 20:51:40 | Kategori: Festligheter | 0 kommentarer
På tisdag fyller den yngsta prinsessan, Elsa, två år. Vilket vi firade med familj och vänner idag.

I går kväll stod jag i köket i över fem timmar (med världens tandvärk fortfarande). Slängde ihop en tårtbotten, muffins, toscakaka och en tigerkaka. Och tjejerna var uppe med tuppen som vanligt....snark!
I år fick det bli en simpel prinsesstårta. Sugarpasten var slut och eftersom jag legat i koma senaste veckan så hade jag inget annat val. Dock var prinsesstårtan uppskattad och för första gången så smakade jag på min egengjorda tårta!

Efter ett ihärdigt grejande under helgen (mer om det senare) kom gästerna kl. 14.00. Barnen satte ljudnivån på högsta möjliga punkt med en gång (med Wilma i täten...dock!). Elsa öppnade alla fina paket och var allmänt nöjd över alla som kom för att gratta henne!

När köksbänken slutligen enbart bestod av överblivna smulor tackade var och en för sig. Lugnet infann sig (nästan). Jag älskar när det är mycket folk omkring en men samtidigt blir man rätt mör. Särskilt med tanke på att mitt mående inte är som det ska vara. I morgon ska jag till tandläkaren och ta stygnen, får se hur den där inflammationen ser ut!

Här kommer lite bilder från kalaset:


Elsa och sötnosen Leah röjde loss i köket.



Elsa tittade förundrat på de två tårtljusen.


Mallig och stolt som bara den efter att - med pappas hjälp - blåst ut ljusen!


Fröknarna Öberg och Wiklund är inte rädda för kalorier ;)....


...inte min kära Moffehalva heller för den delen!


Leah åkte Bobby Car (och pillade gärna bort dekalerna på den också!)


Bästa kompisar - alltid! Wilma skjutsar runt Olivia på cykeln.


Nu finns det inget annat alternativ för mamma Josefin än sängen. Japp, klockan må bara vara nio men jag säger GOD NATT och tackar alla som var med o firade lill-loppan!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0