Vinkväll & Frölundamatch

2010-09-25 | 23:00:43 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
I går när "gubbarna" hade inbokad spelkväll tog jag mig till Maria. Planerna var väl att kika på Idol men som vanligt så blir det inte så mycket tv-tittande... man har ju så mycket att prata om jämt :)
Vi drack lite vin o proppade i oss på tok för mycket godis!

Fick snällt nog sovmorgon till 10.30 så det var inte så fy skam att komma i säng för sent ändå!

Kvällens planer var matchen på Scandinavium mellan Frölunda och Brynäs. Syrran skulle vara barnvakt till Elsa så vi hämtade henne i samband med att hon stängde butiken. Tog sedan bilen in till stan och hejade fram Frölunda till en välförtjänt seger. Nå väl, det var väl inte hela sanningen...

I början av tredje period ledde dom med 3-1 (vilket jag hade tippat) men så fyllde Brynäs på med två mål och ställningen blev 3-3. Förlängning på fem minuter - oavgjort. Och slutligen straffar... Jag trodde mitt bruna svall skulle förvandlas till grått p.g.a den nervositeten. Frölunda knep i alla fall straffläggningarna och vann därför matchen!
Wilma, som var med på matchen, hejade och klappade som en tok (snacka om att barnen skolas in i tid!). Tog sedan en middag med tillhörande Mojitos på Danilo - givetvis!
Viktor och Richard stannade kvar för att göra sta´n osäker medan pappa, Wilma och jag åkte hem. Det är tyst, lugnt och alldeles underbart att vara själv ibland!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0