Mmm...Muffins!

2011-04-25 | 21:43:56 | Kategori: Tårtor, kakor & annat gott! | 0 kommentarer

Middagsmaten idag var grillad lax (i folie med citron, morötter och purjolök) med egengjord klyftpotatis. En favorit för mig som hellre äter fisk än kött.

När jag såg hur mycket citron som gått till spillo slängde jag ihop två satser med muffinssmet. Viktor älskar nämligen citron, något jag är mindre förtjust i bortsett från till fiskrätter. Under alla våra år ihop har jag inte bakat en endaste liten kaka med citrusfrukter...Stackars honom!

Eftersom elvispen går på högvarv flera gånger i veckan lär han ha blivit extra överraskad!



Hälften av citronmuffinsen dekorerades med glasyr och rivet citronskal.
Den andra satsen muffins gjordes på ett hopplock av det vi hade hemma :)
Kakao, riven mörk choklad (fin vill tilläggas), marshmallows och nötter...

Efter att Viktor tryckt i sig tre stycken fick jag paketera dessa. Tänkte faktiskt ta med dem till jobbet i morgon!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0