Tapetinspiration

2011-04-26 | 11:35:14 | Kategori: Hem & inredning | 0 kommentarer
Så fort solen kikar fram vill jag kasta in mer färg i vårt hem!
Nu börjar den inre hallen arta sig, nya garderober har satts in så nu ska väggarna målas i ordning. Och eftersom Elsa nu fått en garderob i hallen ska hennes garderob forslas bort och i samma veva tänkte vi tapetsera en av långsidorna i hennes rum (vi har tidigare tapetserat med en helt vit tapet som jag hade satt upp wallies på, dom rev hon dock bort när hon var yngre och numera består tapeten bara av limrester).

Tänkte bege mig bort till Colorama under lunchen och få lite inspiration. När vi ändå plockar fram tapetserarverktyget tänkte vi göra klart vårt sovrum en gång för alla.

Vid huvudgaveln har vi en putsad vägg som genom åren varit både vit, grå och nu svart. Det sistnämnda är dock toksnyggt men drar åt sig allt för mycket damm (en fasa för en "sån" som mig alltså). Letar nu, med ljus och lykta, efter en fräsch tapet. Väggarna måste först kläs med renoveringsgips innan tapetseringsarbetet kan påbörjas.

Just nu är jag inne på ljusa färger med romantiska mönster. Det behöver inte kännas för gammeldags för det utan man kan i stället "fräcka" till det med råare inredningsdetaljer, sängbord - förslagsvis en pall från Tolix.

 

Två tapeter från Osborne & Little.
Till den längst till vänster tänker jag mig ett vitt överkast och gråa, råa detaljer. Till den till höger (som jag möjligen kan tycka är för mörk) kanske lila detaljer kan vara snyggt.

 

Kanske är dessa tapeter lite väl romantiska?
Dessa tapeter är från samma serie och kommer från Sanderson.

Inte helt oväntat så är det rosa som dominerar i vårt hem (Elsa och Wilmas rum). Övriga tapetserade väggar är med svart/vita mönster. Nu ska det komma in lite färg och vi ska för en sista gång få ordning på vår borg!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0