"Grönt är skönt"

2011-08-06 | 22:23:40 | Kategori: Husbyggnationen | 0 kommentarer
Jag tror närmare bestämt att jag snöat in mig på grönt...

Grönt?
Vart kommer det i från!

Var och kikade på tapeter idag igen. Lite hastigt och lustigt.
Fem stycken provrullar tog jag med till det nya huset. Samtliga med gröna mönster.

Inte gräsgrönt utan mer lindblomsgrönt.

Den randiga tapeten (från Camengo och serien Goa) tänkte jag ha i hallen, den väggen är nog inte mer än 3 meter lång. Eftersom huset har så öppna ytor (och få väggar) är det extra viktigt med en "röd tråd" genom hela nedervåningen. Därför blir även tapeten i köket och vid matplatsen med inslag av grönt.
Den mönstrade tapeten kommer från Casadeco (serien Romance) och har även inslag av grå/svart - det är då lätt att spinna vidare på den svart/vita skalan utan att det blir för enformigt.
Gillar också att mönstret på tapeten från Casadeco bara är i mitten, det blir alltså mer som bårder. Eftersom vi inte har några "hela" väggar att tapetsera tror jag att den blir perfekt!





Tog en fika mitt i byggkaoset. Tur att jag släpat upp vår lilla cafégrupp så vi slapp sitta bland isolering och byggspån. Strosade omkring bland alla rum och ytor och insåg vilket jäkla bra hus vi kommer att få. Det var nästan så att jag började lipa :)

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0