Hur svårt kan det vá?!

2011-08-10 | 13:16:54 | Kategori: Husbyggnationen | 0 kommentarer
Har precis skrivit (påbörjat) en lista till målaren.
Han kör sin sista semestervecka nu och kommer alltså på måndag kommande vecka.

Först ska det givetvis spacklas och slipas innan det är ens på tal om några tapeter. Jag vill dock ändå vara ute i god tid.

Wilma vill ha dessa tapeter i sitt rum. Båda från Midbec (Jimbo). Den med hästar på kortsida vägg där takhöjden är ca 5 meter. Den randiga, endast ett par våder centrerat vid hennes skrivbord.

Lite för mycket färger för min smak men o andra sidan, det är inte jag som ska bo där!




Till sovrummet blir det denna som jag tjatat om i evigheter, Osborne & Little´s Grove Garden...



Tapeten till Elsas rum har vi redan (en rosa/vit-randig, också från Midbec). Likaså tapeterna till hall, kök/matplats är också redan bestämda.

Då återstår det tapeter till:
- Walk-in-closet, som vi för övrigt tänkte tapetsera dels en kortsida men även taket - tror det kan bli en supercool effekt! Fast jag ska inte ta åt mig äran av den idén, det var faktiskt Viktor som föreslog det :)
- Kontor
- Gästrum
och eventuellt trappuppgång.


Jag känner mig dock kluven... Många val på en gång!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0