Tiden rusar...

2011-08-20 | 21:06:17 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Tiden bara rusar i väg och jag faller ibland in i en bubbla där jag grips av en smula panik. Panik över tron om att inte hinna färdigt med flytten.

Sedan i tisdags har Viktor, jag och barnen bosatt oss hos svärföräldrarna. Vi stod inte ut med oredan hemma längre, flyttlådor staplade upp till taket och dessutom sålde jag i princip av det mesta av vårt bohag :)

Några vänner till Viktor och mig bor ett stenkast från svärföräldrarna. Så sent som kl 21 sprang vi över till dom. Jag var någorlunda förnuftig och kom "hem" runt 01.30 medan Viktor kom vid 04-04.30 någonting.

Behöver jag säga att energin har saknats här idag?!

Nå väl, vi har inte tid för någon rast eller vila. Har ägnat HELA dagen åt att köra åtskilliga vändor med flyttkartonger till det nya huset (alla rum är fortfarande ofärdiga men ett fick vi "offra"). Hämtade upp pappa på vägen och han avnjöt en whisky med svärfar på verandan. Svärmor och Viktor körde jag till ett 50-årskalas, som även jag var bjuden till men jag valde att stanna hemma med barnen, så nu börjar lugnet infalla sig. Ungarna sover och svärfar sitter o tittar på någon fransk deckare på tv´n. Inte helt otippat valde jag att umgås med datorn...
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0