Min hästtokiga tjej!

2011-02-03 | 15:31:22 | Kategori: Jossie gillar | 0 kommentarer
Först idag fick jag tummen ur till att boka biljetter till Gothenburg Horse Show.
Wilma var otroligt faschinerad sist vi var där och satt som en kloss på sittplatsen, jag fick i princip slita henne därifrån när det var dags att lämna arenan.



Jag bokade till söndagen då det inte bara är hästhoppning utan även agility, det tror jag Wilma kommer att gilla. Förresten så har hon nu fått plats på Stenkullens ponnyridskola, efterlängtat från båda sidor :)

Efter jobbet åkte vi till Häst & Hund för att köpa henne nya stövlar, allt annat har hon sedan tidigare. Fokus hamnade dock på ett rosaglittrigt ridspö (!) och en borste med lila skimmer. Yeah, yeah... Dessa färgkombinationer fanns inte direkt när jag var barn och hästtokig :)

Såg för ett kort tag framför mig att vi trots allt hade bott längre bort i Aspenäsområdet, ett litet stall för två hästar och lagom mängd mark. Jag brinner ju fortfarande lika mycket för ridning och hästar... Behöver jag tillägga att jag alltid kommer stå givakt för Wilma (och kanske senare Elsa) när det gäller ridsport?!

Men det är precis som pappa sa gång, att det är ett hjärtligt intresse från Wilma. Hon har sedan hon lärde sig att gå varit alldeles tokig i dessa fyrbenta varelser. Me like :)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0