Året 2010

2011-01-04 | 21:29:55 | Kategori: Jossie | 1 kommentarer

Roliga och mindre roliga saker... Summerat per månad!
Här kommer en sammanfattning från Året 2010.

Januari
Wilma fyllde 4 år och firade samtidigt med att sluta med napp (vilken befrielse!)
Vi tapetserade om hennes rum för tredje året i rad (!) och jag fortsatte pyssla med Elsas rum.
Viktor och jag firade med att koka nudlar och te-vatten när vårt kök ÄNTLIGEN fått fungerande el!
Alla inlägg för
januari

Februari
Jag satt som klistrad framför Let´s dance och OS. 
Min vita trotjänare övergav mig till min stora förtvivlan.. Ja, jag pratar om min dåvarande laptop!
Resan till Branäs blev aldrig av då det stora snökaoset rådde, jag längtade dit trots att jag i flertalet gnällde om snön på hemmaplan. Och slutligen (det bästa) var när Wilma gav mig en skrynklig lapp där hon för första gången skrivit "mamma".
Alla inlägg för
februari

Mars
Hängde regelbundet på Scandinavium (Frölundas hemmamatcher) och restaurang Danilo. Åkte även med "Goa Gubbar" (Frölundas supportrar) till Linköping tillsammans med pappa och Viktor.
Fick välkomna mr. Sony Vaio (en ny laptop som jag fick från pappa).
Efter flertalet sjukdagar för Elsa fick vi veta att hon hade lunginflammation.
Alla inlägg för
mars

April
Vi åkte på den inbokade resan till världens bästa stad, London - Vi shoppade, drack öl och lät fiskar bita på våra fötter. Det var dock osäkert på om flygen skulle gå som planerat p.g.a. vulkanutbrottet på Island.
Vi fortsatte även med köksrenoveringen och Elsa välte ut en 10 liters hink med vit målarfärg. Bänkskivan Viktor gjort i betong byttes ut mot en i laminat.
Alla inlägg för
april

Maj
Besökte Borås djurpark - traditionsenligt på Mors dag. Tog en tripp till Varbergs kurort för lite avkoppling och god mat. Firade även Viktors syster som tagit läkarexamen. Jag blev erbjuden ett jobb på en mäklarfirma. Wilma åkte till Finland i 10 dagar och när hon kom hem stod hennes efterlängtade lekstuga klar (efter slitsamma arbetsdagar). Vi påbörjade även renoveringen av tvättstugan.
Alla inlägg för
maj

Juni
Gick på premiären av tredje filmen av Twilight. Besökte Liseberg och tjejerna tog ett premiärdopp i poolen på altanen. Firade midsommar i goda vänners lag där vi även kom för sent till midsommarfirande till parken. Besökte även Nolhaga park med gammelmorfar och gammelmormor. Shoppade ny inredning till köket. Och mindre roligt, "den" anhöriga åkte återigen in på avgiftning.
Alla inlägg för
juni

Juli
Tapetserade om i vår hall (efter att ha tittat på gips och spackel i ett par år!)
Tog semester (på riktigt!).
Hade jobbavslutning med SPA-bad på Quility Hotel Panorama som sedan avslutades med middag (supertrevligt!).
Alla inlägg för
juli

Augusti
Besökte Formexmässan i Stockholm och passade på att träffa vår storstadsrotade vän Daniel. Tog även en road-trip till ett spa-hotell i Danmark samt en vända i södra Sverige (Malmö, Lund bl.a.) Viktor & jag firade 3-årig bröllopsdag!
Tråkigt nog åkte "den" anhöriga återigen in på avgiftning.
Alla inlägg för
augusti

September
Drog ut min visdomstand och trodde för ett par dagar att jag skulle dö. Vi firade Elsa som fyllde två år (fullt hus i vanlig ordning!) Ordnade en överraskningsfest för pappa när han fyllde 55 år. Strax innan festen fick vi dock ett tråkigt besked om hans sjukdom, diagnosen ALS. Världen rasade samman.
Alla inlägg för
september

Oktober
Var i väg på flertalet utbildningar. Firade Maria som fyllde 30 (jag drack något glas för mycket och blev hämtad). Drog med pappa till Stockholm och Ugglas Revy. Besökte Berns salonger och njöt av livet trots dess motgångar. Gick förväntansfulla på bio för att se SAW i 3D = rena besvikelsen! Hängde mycket på Danilo och drack Mojito!
Alla inlägg för
oktober

November
Viktor och jag fyllde 27 respektive 28 år och firade med en gemensam fest för vänner. Tittade intensivt på Idol. Firade Fars dag med restaurangbesök. Sökte utbildningen till redovisningsekonom och fick beskedet om att jag kommit in på del 1 av 2. Ägnade varje ledig stund åt julklappshandling. Julpysslade med familjen. Wilma klippte av sitt långa hår till en kort page.  
Alla inlägg för
november

December
Ägnade mycket tid åt omstrukturering av företaget men jobbade lika mycket under julhandeln i butiken. Fick reda på att jag "bara" fick en reservplats till utbildningen. Gjorde ett pepparkakshus. Hejade fram Jay till Idolfinalen (och vinsten). Firade julafton innan vi packade oss i väg till stugan i Branäs för nyårsfirande!
Alla inlägg för
december

.
Postat av: Caro / Karlsebakken 37

Hej vännen,



och GOTT NYTT ÅR!! Vilken bra årsuppsummering (heter det så!?) du hade gjort men usch vad tråkigt att höra om Janne. Blir verkligen jätteledsen på dina vägnar och blir samtidigt återigen påmind om hur skört livet är.



Härligt att ni har haft det så bra i Branäs iallafall och få inhämtat lite energi inför 2011. Lycka till med butiken och utbildningen, hoppas att du kommer in!!



Stor kram C

2011-01-05 @ 22:19:40
URL: http://www.karlsebakken37.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0