Elsas doptårta!

2011-01-08 | 15:09:00 | Kategori: Tårtor, kakor & annat gott! | 2 kommentarer
Här kommer de utlovade bilderna på Elsas doptårta!

Ljus tårtbottnar, smaksatt med hallon och mörk chokladmousse.
Spacklad med smörkräm och täckt med sugarpaste.







Jag hoppas att den smakade gott :)
.
Postat av: Ida

Undrar var du köpt eller hur du gjort bokstäverna i tårtan. Var kan man köpa sådan mall..?? //ida

2011-06-17 @ 09:58:14
Postat av: Josefin

Hej,

Bokstäverna har jag köpt på Tårtdecor.se (de finns även på Kakburken.se) http://www.tartdecor.se/kategori-a/bokstaverochsiffror-1.html?p=1



Det är dock rätt pilligt med dessa och lättast är att använda Flowerpaste som stelnar fortare men är mer gummiaktig att arbeta med.

Kavla först ut en bit (jag brukar rulla en korv som jag sedan plattar till) och sila lite Maizena i utstickarsettet, tryck sedan ut de bokstäver du vill ha. Jag brukar efter det skära försiktigt runt om bokstäverna så är det lättare att få loss med fina kanter.

Jag fick panik på dessa bokstäver i början men övning ger verkligen färdighet :)

Lycka till!

/Josefin

2011-06-17 @ 10:58:59
URL: http://mrsjossie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0