Mitt nya liv...

2011-06-27 | 10:37:24 | Kategori: Vardagsbestyr | 1 kommentarer
Hur många gånger har man inte sagt till sig själv "på måndag börjar jag mitt nya liv"?

"Det nya livet" innebär ofta förändringar som bättre kost, mer träning etc.

Jag har börjat ett nytt liv nästan varje måndag och så även idag. Men ibland så har jag faktiskt menat allvar och tagit itu med förändringen. Envisheten finns där det är dock värre med uthålligheten.

Mallorcaresan närmar sig och även sommarens alla festligheter.

Sista tiden har varit oehört stressig med allt för mycket snabbmat (pizza mestadels), ihärdigt godisätande och på tok för mycket alkohol. Det har satt sina spår.

Jag tänkte alltså köra två veckor med en Nutrilettkur (jag påminner härmed närstående om mitt humör som antagligen kommer vara till det sämre den närmsta tiden) och promenader (minst) tre gånger i veckan.

Med mitt stillasittande yrke hade jag verkligen behövt röra på mig mer än vad jag gör. Träningspassen med bl.a. Zumba lades på is i samband med att vårt hus gick ut till försäljning.

Nu har jag alltså laddat upp med Nutrilettpåsar av chokladsmak och mitt favoritvatten San Pellegrino.

Jag tänkte t.o.m gå in för detta så pass mycket att jag ska investera (?!) i en personvåg och ett måttband. Jag har inte den blekaste aning om vad vågen står på, lite svårt om man inte ens äger en våg :)

Så förhoppningsvis kan ett par tre kilon försvinna inom kort! Peppning sökes!
.
Postat av: Anonym

heja heja heja!!

2011-06-27 @ 21:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0