Morfar "Alltid på plats"

2011-06-30 | 12:21:20 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
En av våra anställda som nu slutat kom förbi för en stund sedan med dagens GT.
På uppslaget ser jag min kära morfar!

Åbytravet fyller 75år idag och min morfar är en sann veteran.
Citerar från GT´s reporter: "Han har inte missat många av de drygt 39 000 lopp som körts"

Åby hade premiär 1936 och morfar var då på plats, han har också själv haft både hästar (det var han som fick mig att börja med ridning) och haft en kuskkarriär...



Det är krut i den där gubben alltså, kära morfar!

Ett annat roligt utdrag från artikeln:

"Leif har självklart satsat en och annan krona på toton genom årens lopp.
-Går man på trav spelar man. Allt annat är lögn.
Inser man inte det ljuger man för sig själv och är illa ute, säger han.
Låter som lex Dellgran för dagens snabba SMS-lånare."
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0