Vårt framtida projekt!

2011-05-31 | 10:22:03 | Kategori: Hem & inredning | 1 kommentarer
Vill ni att jag knäcker nöten?!

Jo, igår kväll gjorde vi ett besök på Länshem där vi skrev under papper på ett hus vi förälskat oss i. Huset byggdes 2009 men tidigare ägare ansökte om skilsmässa istället för att få byggnationen klar - ingen solskenshistoria direkt!

Nå väl, huset annonserades, vi gick på visning och på den vägen är det :)
Första omgången av budgivningen avslutades enligt mäklaren. Jag var i närheten av att korka en flaska champagne tills mäklaren meddelade att en av budgivarna ville in i leken igen. Budgivningen fortsatte och slutligen lade vi högsta budet.

Vi hade för några veckor sedan en byggkonsult som var där och tittade på byggnationen. Mycket arbete kvarstår - det ser t.o.m VÄRRE ut i verkligheten än vad det gör på bilderna!
Återstående arbete, ytskikten (gipsskivor, tak, badrum, fasadbeklädnad osv.) uppskattat till ca 1 mKr (!). Utöver tillkommer balkonger, altan, tapeter osv.


Såhär ser huset ut i dagsläget.


Arkitektens bild av hur köket är tänkt (jag har dock mina tankar och idéer)

Huset är i två plan och varje våningsplan är som vårt nuvarande hus. Totalytan är ca 290 m2, helglasade fönsterpartier, tre badrum, stora sällskapsytor osv.

Många rum/ytor ska inredas och planeras:

Kök
Vardagsrum
Sovrum (nedre plan)
Badrum (nedre plan)
Tvättstuga
Pannrum
Hall
Trappa till övervåning
Vardagsrum (övre plan) - utgång till balkong
Master bedroom - utgång till balkong
Badrum till ovanstående sovrum
Walk-in-closet
Stort badrum
Kontor
Gästrum
Elsas rum
Wilmas rum
Och en gemensam balkong för barnen.

Så ni läsare som är intresserade av byggnationer, inredning och
allt där i kring kommer att få ett rejält projekt att följa!

Redan i nästa vecka sätter snickarna i gång med en carport samt snickrar färdigt den utvändiga panelen.


Så här är det tänkt att carporten ska se ut, till en början kommer trädgårdsverktyg och flyttlådor få samsas i förrådet men i framtiden är det tänkt som "hockeyrum" (biorum i vanlig folkmun!)
.
Postat av: Johanna

Tack! Jag klarar mig men det tar ju lite tid :)



På torsdag åker jag i alla fall till Barcelona, ska bli skönt att komma bort lite.



Å vad spännande det ska bli att följa ert nya projekt. Ser riktigt lovande ut! Kram Johanna

2011-05-31 @ 22:01:58
URL: http://jolla99.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0