Karriärsbyte?!

2011-09-03 | 16:18:00 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Lördagen verkade vara kaosets dag.

Betina ringde i all hast då hennes barnvakt blivit sjuk. Jag fick så dåligt samvete för hade vi bara haft ett hem så hade jag givetvis hjälpt till. Men vid närmare eftertanke så blev det en smula komplicerat att ha fyra barn utomhus under 4½ timma. Inget kök att laga lunch i, ingen toalett för småttisarnas behov.

Kunde inte direkt hysa in fyra barn i svärföräldrarnas bostad heller.

Men, jag erbjöd barnvaktstjänster på tjejernas dagis under 1 timmes tid i alla fall. Karina o Jonas skulle ha visning på huset och städa av det sista innan det.

 

Efter bara någon halvtimme kom Kina ner till lekparken och vi tog en promenad till Ica Hallsås för det obligatoriska lördagsgodiset.




Ja, där satt vi, mitt på trottoaren i väntan på att Wiklundarnas husvisning skulle vara över. Trötta, törstiga och hungriga prinsessor i en skara av fyra.

Karina frågade om jag inte skulle byta karriär!
Men nä, jag tror jag håller mig till min ekonomitjänst, det är där jag hör hemma :)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0