Alingsås lasarett & röntgen

2012-04-24 | 14:17:23 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Vilka nötter på röntgenavdelningen!

Först åkte jag ner till vårdcentralen där läkaren skickade mig vidare till Alingsås lasarett och röntgenmottagningen. Allting gick smidigt bortsett från den timmes väntetid som det var på vårdcentralen.

När jag satte mig på britsen och sköterskan (eller vad dom nu har för befattning på röntgen) vänt och vridit på min fot i konstiga ställningar ifrågasatte jag varför bara foten röntgades. Jag har lika ont i nedre delen av vaden. Hon förstod inte ett ord av vad jag sa utan bad mig i stället åka hem "svar kommer om en vecka" sade hon.

Men, en vecka?

Fick till slut henne att förstå vad läkaren sagt till mig. Läkaren i Alingsås skulle ju titta på bilderna direkt. Oavsett så fick jag beskedet om att det inte var något.
Jaha, och nu då? Och varför röntgades inte vaden?

Nu sitter jag här på kontoret igen. Benet ilar och värker om vartannat. Tröttsamt.

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0