Vintagefynd!

2012-04-12 | 09:48:59 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Gårdagen bjöd på lite shopping i Alingsås tillsammans med mor.

Eftersom vi sålt allting i från deras gamla, stora hus så behövs det en hel del nytt. Och mamma tackar aldrig nej till shoppingrundor!

Från Balders hage fick jag med mig en supersöt téburk och två tékoppar:


Téburken kommer från Green Gate och témuggarna från Bruka Design.

Men bästa köpet av allt var nog ändå en underbar vintageservis. Det stod bara Josefin på den!
Och för ynka 110kr så slog jag ju till direkt :)
Små mockakoppar med fat. Rosa med guldiga detaljer.



Bortom centrum, i ett industriområde ligger en omtalad second hand/loppisaffär - Vinden. Massvis med bilar trängdes längs vägens kanter, parkeringen var överfull och jag var en smula skeptisk till det hela. Har aldrig i hela mitt liv besökt ett liknande ställe bortsett från då som jag fyndade ett slagbord på auktion (många år sedan)

Det inplanerade besöket på Vinden var egentligen tänkt för att hitta en gammal pianopall. Har fått för mig att jag vill måla en i matt, svart färg och sedan klä den med ett ljuvligt tyg som jag hittat på Åhléns. Pallen ska sedan placeras vid mitt sminkbord. Gick dock från Vinden utan pianopall men en söt servis blev det ju i alla fall!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0