Effektivitet

2012-08-16 | 22:25:10 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Eftersom jag ger mig av till bröllopet redan i morgon, så var det deadline för saker och ting idag.
 
Mamma kom upp i morse. Eller förmiddags får man nog säga, Elsa och jag sov så länge. Var inte hemma förrän efter midnatt från akuten. I alla fall, mamma hade köpt med sig färska frallor, så vi satt utomhus och åt.
 
Mamma tog sedan med sig Elsa till sjön och jag fick lite egentid. Ja, jag låg inte i soffan o käkade praliner direkt. Istället röjde jag undan här hemma, bakade den sista tårtan inför bröllopet och hann med ett träningspass på gymmet. Effektivitet heter det ju!
 
Så strax efter att jag kommit hem stormades hemmet av två av Viktors finska släktingar, Sofiia och David (brudparet), svärmor och en väninna till Sofiia (också finska). Varierande språk vid matbordet alltså!
Grillade lite kött med tillbehör som svärmor, givetvis, förberedd!
 
Viktor är nu på säsongens första ishockeyträning och jag är alltså gräsänka för några timmar. Barnen sover, hunden likaså och nu väntar min skönhetssömn!
 
Godnatt!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0