Vilken omställning egentligen!

2012-08-29 | 10:33:12 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Självstudier på schemat och jag är därmed på plats på kontoret.
 
Det är liksom ingen annan som gör arbetet åt en. Jag ser det också som en avkoppling från studierna även fast hemuppgifterna ska utföras. Det finns dock ingen som säger att det ska ske nu på sekunden.
Jag blir rätt rastlös vid skolbänken, stillasittande i åtta timmar. Men kul är det och även fast just denna kursen är min starkaste sida så lär jag ändå mig nya saker.
 
Jag är nog rätt nördig. Sitter gärna så långt fram det går. Kommer i tid (gärna en halvtimme innan så att jag hinner öppna böckerna och förbereda). Slänger i mig lunchen för att hinna läsa lite till. Och antecknar flitigt och noggrant. Men jag gör ju ingenting halvdant. Då kan det lika gärna kvitta.
 
Men vilken omställning. Vårt typiska 80-talist liv (tar dagarna som dom kommer) har kantrats av en minutiöst planerad tillvaro. Allt för att det ska flyta på. Kanske vi, efter att jag har tagit examen, kommer att hitta en jämn balans mellan icke planerad och extremt planerad tillvaro :-)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0