Cakepops med pepparkaka

2012-12-15 | 14:24:35 | Kategori: Tårtor, kakor & annat gott! | 0 kommentarer
Cakepops, något så gott som verkar så enkelt att göra. Ändå har jag inte gjort några ännu.
I morse hittade jag ett recept på baksidan av mjölkpaketet. Som den pepparkaksälskare jag är ska jag definitivt prova detta recept!
 
(Bild lånad från hittarecept.se, via Google)
 
INGREDIENSER (ca 10st)
 
Klubbpinnar (grill eller blompinnar går också bra)
25st pepparkakor, ca 125g
1 dl Kesella
200 g mörk choklad, minst 55%
strössel
 
Krossa pepparkakorna ganska grovt med händerna. Blanda krosset med Kesella/kvarg tills smeten är ordentligt blandad och ganska fast. Rulla degen till bollar.
Smält chokladen i mikro (eller över ett vattenbad). Sätt en pinne i varje poll och doppa försiktigt i chokladen. Rulla sedan i strössel och ställ dem i ett högt glas eller en mugg att stelna.
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0