Peacock Dinner Club

2012-12-01 | 00:33:00 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
I födelsedagspresent av kära Fiia och Malin fick jag en middag på Peacock.
Jag har hört så mycket gott om dom, men aldrig varit där själv. Trots att jag är en fantast av asiatisk mat.
 
Malin och jag kikade i lite butiker och tog en Chai Latte på Espresso House innan vi mötte upp Sofiia på Peacock. Vi valde alla en "Bento låda", en mix av sushi, dumplings och mat från grillen. Den sistnämnda gillade jag klart bäst. Dumplings var ingenting som föll kräsna mig i smaken.
 
 
Och ja, maten var bitvis riktigt bra.
Däremot så föll betyget kraftigt när servitrisen försökte glömma bort våra beställda efterrätter och sedan hänvisa oss till baren. Att det sedan tog 45 minuter innan vi fick betala var förundransvärt konstigt i och med att hon påpekade att vårt bord var bokat till 21.00. Sällskapet som hade bord bokat kl. 21 fick alltså vänta p.g.a. servitrisens nonchalans. Och istället för att be om ursäkt för att hon faktiskt begick ett misstag så skyllde hon på alla andra anställda, köket, planeringen av bordsbokningen osv.
 
Tur att vi inte ingår i Göteborgs-Postens "Uteätarna" då hade detta definitivt blivit ett bottenbetyg :-)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0