Löften?!!

2012-01-02 | 12:24:51 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Visst är det dumt att avge nyårslöften som man inte kan hålla!

Jag avger inga löften som jag vet att jag inte kan hålla. Det finns många saker i mitt liv som jag kanske borde se över men samtidigt har jag lärt mig att leva i nuet.

Läste dock en intressant artikel i en bilaga till gårdagens GP. En familj bestående av två vuxna och tre barn lade den onödiga konsumsionen på hyllan. Ingenting som ansågs "onödigt" fick inhandlas. Istället för prylar när barnen fyllde år fick dom upplevelser (konserter och liknande). Utmaningen var inte för att spara pengar utan för att förbättra tänket på miljön.

Både Viktor och jag ÄR materialister. Så är det bara.
Däremot har jag lovat mig själv att dra in på den onödiga shoppingen. Jag måste bara gå förbi "farorna", dvs. undvika att surfa runt bland webshoppar med kläder, inte gå in i ett köpcentra i onödan och försöka att ta på mig de kläder som redan trängs i klädkammaren. Jag har redan så många plagg där lapparna fortfarande hänger kvar.

Däremot kommer inte löftet att innefatta inköpen till barnen, men mitt egna klädkonto ska jag försöka strypa. Mest för att se resultatet.
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0