Sommarplaner 2012

2012-01-02 | 10:21:27 | Kategori: När & Fjärran | 0 kommentarer
Vi har funderat fram och tillbaka, Viktor och jag. I juli månad tar svärmor med sig barnen på husbilssemester, deras destination blir Finland med bl.a. Muminlandet.

Under tiden tänkte Viktor och jag passa på att hitta på något eget.
Som den sanna planeringsmänniskan jag är har jag redan börjat skissa.

Tänkte oss först en semester på ex. Sicilien, Korsika eller Sardinen. Men samtidigt "ångrar" jag förra årets resa till Mallorca, också mitt i högsommaren. Det är ju under hösten man behöver värmen!

Så, mitt i gårdagens bakrus kom jag på att jag vill hitta på något aktivitetsfyllt. Jag hade kunnat tänka mig att vandra i Norrland eller Norge trots att jag är den SISTA människan på jorden som gillar friluftsliv :)

Slutligen kom vi dock fram till en bilsemester och har planer på följande rutt:


Från Göteborg och över till Tyskland med stopp i Berlin. Sedan vidare till Warzsawa och Kraków för att dagarna därefter besöka Auschwitz som ligger 6 mil söder om Kraków.
Ett besök i Budapest står också med på rutten för att sedan åka vidare till Venedig där vi stannar lite längre. Om tid finnes så blir det även stopp i städerna längs kusten (eller närliggande) Verona, Bologna, Florence, Nice och Marseille. Avslutar med Prag innan hemfärden mot Göteborg igen.

Vi har aldrig varit ute och "bilat" med min familj så det blir något nytt. Jag vet inte ens hur mycket man hinner även fast jag omsorgsfullt räknat ut avstånden mellan de olika städerna. Dessutom är jag ju tidsoptimist ;)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0