Tv-rum mot slutet

2012-01-25 | 21:12:00 | Kategori: Hem & inredning | 0 kommentarer
Ibland får man ge sig själv en STOR spark i baken för att komma i gång. Inte nog med att man blir hemmablind, ibland tar det bara onödigt lång tid.

Så, idag packade Elsa och jag in oss i bilen och begav oss till IKEA. Hon var hemma från dagis även idag men har varit feberfri i två dagar så det var på tiden att hon kom ut lite.


Elsa, mallig som får sitta i framsätet. Hoppas inte att Viktor ser denna bild då allt i matväg är förbjudet i bilen. Jag brukar dock göra undantag när jag åker själv i väg med något av barnen. Det blir lite extra lyx för dom då :)

Det blev inget hemmabygge av köksskåpsstommar utan vi köpte delar från IKEA´s Bestå-serie. I detta fall såg vi till att både FUNKTION och UTSEENDE skulle stämma överens. En designad men opraktisk förvaring passar inte en familj som våran med tanke på det ENORMA filmbibliotek vi har (eller Viktor)

Medan Wilma och jag var på ridskolan skruvade Viktor ihop möbeln och satte tv´n på plats på väggen.

Vår soffhörna har också fått en makeover (vi köpte denna när vi i princip hade sålt vårt gamla hus)...


Soffa från Buréns, tv-bord från Nordik, lila kuddar från Himla, vit kudde från Ellos, svart ryamatta från IKEA och ljuslyktor från Indiska.

Och hur blev det med tv-bänken ja?!
Ehm, Viktor stack i väg och tränade ishockey och jag fastnade framför "Sveriges Mästerkock" så det blev inte riktigt färdigt. Fortsättning följer alltså. Som vanligt i den här familjen!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0