Möhippa!

2012-07-15 | 20:57:00 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Åh jädrans va överraskad hon blev, Sofiia!
Och jag är oerhört glad över att kunna pusta ut, slippa tänka på vad man säger, slippa hitta på saker...
 
Sofiia hade på lördags förmiddagen bokat in en ansiktsbehandling. Vi tjejer bokade på en 30 minuters massage till henne. Personalen på Lilla Kurorten var helt med på noterna och lurade henne till att ta även massage. Mot slutet av behandlingen smög vi oss in. Vi alla vet ju hur man blir efter en massage, ganska så groggy!
Sofiia kläddes i Västra Götalandsregionens patientkläder och patientband (vad passar bättre till en läkare?!)
 
Vi gick sedan vidare till El Corazon för lunch och massa snack. Efter det så stod det gokartkörning på Gokartcentralen på schemat, och jag hade faktiskt glömt hur SJUKT kul det är!
Dock är jag sån pinsamt dålig förlorare och hur mycket jag än försökte så kom jag inte förbi 3:an och 4:an och slutade då på en 5:e plats.
 
Den blonda peruken och de rosa solglasögonen blev som kronan på verket. Första-hjälpen-hjälmen fick hon efter gokartkörningen, laddad med törstsläckare förstås!
 
Speckat schema var det. Närmare eftermiddagen tog vi spårvagnen till Vasaplatsen där afrikansk dans till levande musik väntade. Mer medryckande aktivitet får man nog leta efter! Otroligt lyckat även det.
Efter att vi dansat oss svettiga duschade vi och gjorde oss i ordning för en drink på Avalon. Egentligen skulle Bartender-Magnus medverka senare på kvällen men i sista stund blev det inte så.
Nu muntrade ju han upp oss med Mojotos på Avalon istället, inte fy skam!
 
I närheten av Kronhusbodarna i Göteborg, där en i möhippegänget bor, hade det dukats upp grillbuffé, alkoholhaltiga drycker och annat gott på en takterrass. En mycket trevlig kväll!
 
Mahsa och Lisa fixade supergoda Mojitos dom med!
 
För dom som var piggare än vad jag var, blev det senare utgång på Yaki Da. Mina fötter pallade inte mer efter dagens promenader och aktiviteter, jag kunde inte göra så mycket mer än att slutligen lyssna på kroppen.
 
Oavsett så verkade det som om Sofiia var otroligt nöjd med dagen, och det var ju själva tanken :-)
Nu väntar vi på bröllopet. Ivrigt!
 
 
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0