En nybörjare i köket

2012-03-18 | 19:50:00 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Det blev ett himlans stå-hej när jag fick för mig att stå för söndagens middag. Köttfärspaj blev jag sugen på och handlade alla ingredienser till det.

Jag sköljde, hackade och skalade.
Kryddade.
Smakade av.
Knådade och rörde.

Mina familjemedlemmar trodde inte sina ögon därav dessa bilder!


Pinsamt nog insåg jag att det var första gången i mitt liv, som jag skalade och hackade en gul lök. Ja, ni hör ju!
Oavsett så blev köttfärspajen alldeles utsökt.

Enligt receptet skulle denna paj ta 1 timme och 15 minuter att tillreda. Men med mitt nybörjartempo tog det 2 timmar (!). Övning ger färdighet. Eller?!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0