Förberedelser med LSS

2012-03-07 | 18:24:00 | Kategori: Från hjärtat | 0 kommentarer

Nästkommande tisdag kommer kommunen hem och förbereder LSS för pappa.
Även Lena Stenström på LaSSes kommer hem till oss och hjälper till. Snällt!

Lena har levt med ALS i 25 år (!)
En krutkvinna vill jag påstå. Hennes livsglädje får mig att se pappas sjukdomstillstånd mer positivt.

Tiden rullar på och det gäller att hela tiden ligga steget före.
Pappa behöver hjälp ett x antal timmar per dag. Jag kan inte dela på mig men kommer inom kort att flytta hem kontoret för att kunna hjälpa pappa till cirka 30% (dagtid).

Inget emot dom människor som jobbar inom hemtjänst, hemsjukvård och som personliga assistenter. Absolut inte. Men deras tid är knapp "Patient A får avsatt tid: 5 minuter för påklädning, 10 minuter för dusch" osv.
Snabbt in i bilen och vidare till nästa patient.

Jobbar jag mer hemifrån kan jag låta pappa få hjälpa till med påklädning, hjälper han till och det tar en timme, så är jag glad för att han får känna sig behövd. Vill pappa duscha i en halvtimme så får han också göra det!
Jag är, och kommer inte bli, styrd av tider. Det är min pappa det handlar om.

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0