En härlig ledig dag!

2012-05-17 | 21:41:46 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
En dag med för många timmar i bilen...

Startade tidigt i morse, då bar det av till Vara kommun (Kvänum kök bland annat!) där vi kikade på små nyfödda krabater. Underbart söta och vi har pratat om det länge, om en ny familjemedlem. Jag måste dock vara aktsam med tanke på att jag har vissa allergiproblem (vissa raser tål jag, andra inte).

Vi blev sittandes med valparna och den trevliga familjen länge, länge. Pratade om allt mellan himmel och jord. Dom bor i en fantastisk gammal skolbyggnad från 1800-talet som renoverats med riktigt goda ögon.

Tiden rann i väg så kvickt lastade vi in oss i bilen igen och körde mot Uddevalla. Där stod det middag på schemat, något som svägerskan bjudit in till. Just där i Gustafsberg ska svägerskan stå brud i slutet av sommaren. Spanade in miljön och framför allt lokalen som också var imponerande med dess 200 år på nacken.


(Bild lånad från Gustafsbergs hemsida www.gustafsberg.se)

Nu spelar Sverige - Tjeckien på tv´n. Ser i skrivande stund en smula mörkt ut.
Jag ska dock titta på SVT´s dokumentär "Mitt lyckliga liv som grönsak", mer om den dokumentären i ett senare inlägg.

Hoppas att ni alla haft en härlig ledig dag!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0