Tentaplugg

2012-09-10 | 18:47:17 | Kategori: Studentliv | 0 kommentarer
Åtta timmar i skolbänken avslutade.
Jag ägnar lite tid åt "nöjessurfing" för att åter finna motivationen för att plugga vidare.
 
Den där tentan alltså. Det gör mig så nervös!
 
Först ska barnen nattas innan jag åter öppnar böckerna, fattar pennan och kör igång.
Själva kunskaperna är ju en del, men när man inte suttit vid skolbänken sedan ett x antal år blir man något rostig. På kontoret, som förvisso räknas som stillasittande arbete, finns det ju så mycket annat att pyssla med mellan arbetsuppgifterna. Hämta kaffe (typ 5-6 ggr per dag) hämta något ur arkivet, springa till kopiatorn osv.
Under en skoldag sitter du fint och vackert vid din bänk. En kort bensträckare på förmiddagen, en på eftermiddagen och så 45 minuter lunch. Tro sjutton att man blir lite dimmig i huvudet :-)
 
Nä, nu ska jag ägna lite tid åt barnen!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0