Datortrassel

2013-04-24 | 17:15:00 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Vid lunchtid igår fick jag ett sms där Handelsbanken meddelade att ett nytt VISA-kort var på väg. Mycket konstigt eftersom jag fick mitt förnyat i mars månad.
 
Ringde banken där dom meddelade att mitt kort spärrats, likaså bank-id. Hänvisades sedan till datorsupporten där dom sa att det upptäckts en trojan på min dator. PANIK!
Lämnade in datorn på express och lyckades säkerhetskopiera all företagsinformation (bokföring, transaktioner osv.) Riktigt, riktigt obehagligt.
Dessutom är den trojanen tydligen av sådan sort att det syns vad jag skriver (blogginlägg, koder m.m.)
Nu är den dock ett minne blott och det installerades dessutom ett extra skarpt virusskydd.
 
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0