Exteriöra projekt

2013-08-15 | 21:52:03 | Kategori: Husbyggnationen | 0 kommentarer
Huset är så gott som färdigmålat. Eftersom det enbart varit måleriarbete kvar på dom högre höjderna så har jag istället huserat husmor - serverat kaffe, smörgåsar och hållit sällskap. Han är flitig min man :-)
 

Framsidan av huset är klart bortsett från den övre delen som man når uppe från taket. Jag blir nästan höjdrädd av att bara tänka tanken...
 
Och för att inte vara helt sysslolös medan regnet faller så har vi (läs: min flitige man) också påbörjat trädäcket från framsidan vid entrén. Tidigare låg det enbart plyfaskivor för att få bort den värsta smutsen från vår leråker till "trädgård".
 
Och jag kom på mig själv med en sådan dum sak, eller typisk "Josefin-sak".
På vägen hem från jobbet i måndags så tänkte jag åka vägen om och inhandla lite nya krukor och växter till verandan. De som stod där tidigare är väldigt höga och klumpiga så jag tror helt enkelt inte att dom passar bra där.
 
Saken är att Viktor nog hade kastat en regel i huvudet på mig om jag kommit hem med något innan ens regelverket är klart. Som när huset byggdes och det första jag köpte var tandborstmuggar (!).
 
Men fina, det var dom, tandborstmuggarna :-)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0