Syskonkampen!

2013-08-05 | 20:17:11 | Kategori: Träning & hälsa | 0 kommentarer
Den ena (jag) behöver/bör gå ner några kilon medan den andre (min bror) hade behövt lägga på sig ett gäng kilon.
 
Därmed föddes idén om denna syskonkamp...
Jag ska alltså gå ner fem kilo medan lillebror ska kämpa med att lägga på sig fem. Det är delmål ett. Den som först når målet vinner 500kr.
 
Kaxigt nog räknar jag med att kamma hem den där symboliska pengen.
Igår kväll var det invägning, varje söndagskväll kommer vi att väga oss och anteckna i (nördig som jag är) ett Exceldokument.
 
Rivstartade i morse med en kalorifattig frukost följt av mål med måltidsersättningar. Dessa måltidsersättning kommer sakteligen bytas ut under vecka tre mot vanlig, nyttig föda.
 
Dom tre första dagarna kommer jag låta mig få, i lugn och ro, komma över det värsta sötsuget. Därefter kommer jag lägga in lite motion på schemat. Ingen styrketräning utan bara konditionsträning.
 
Haaaay! Nu kör vi!
 
 
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0