Mys-helg, melodifestivalen & frånvaro

2013-02-04 | 10:05:00 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Det rådande, hektiska skolschemat ger mig ingen tid till övers. Dessutom med arbete upp till taket vid sidan av. Och givetvis mina små guldklimpar som också kräver uppmärksamhet!
 
Frånvaron från bloggen har inte bara berott på hektiska dagar. Jag är ju trots allt kvinnan som kan planera och strukturera ;-)
En lite familjefadäs (ingenting med min lilla familj) inträffade förra helgen som gjort mig desto mer frånvarande.
 
I helgen har vi bara myst, hela familjen, och njutit av varje sekund.
Och givetvis så kikade vi på Melodifestivalen. Tjejerna klädde sig i prinsessklänningar och klackskor. Den lilla somnade dock ett par minuter in i programmet medan Wilma höll låda och röstade på sina favoriter via sms.
 
 
Och i vanlig ordning har Wilma tränat både innebandy och konståkning under helgen. I sistnämnda aktiviteten fick hon byta upp en nivå, lite extra värme i det stolta mammahjärtat :-)
Elsa vill inte åka skridskor mer, hon gillar inte "taggarna" på konståkningsskridskor. Eller så är det vi föräldrar som fått henne att ogilla dom då vi föredrar "hockey-rör"...
Mindre smart uttalande från isvana föräldrar :-)
 
 
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0