Tapetgrubbel & VAB

2013-02-15 | 13:59:39 | Kategori: Hem & inredning | 0 kommentarer
Absolut sämsta tidpunkten på året så blir barnen sjuka.
Elsa har varit hemma i en vecka medan Wilma blev sjuk i går kväll. Om 1½ vecka (drygt) har jag tenta i beskattning och jag ligger efter på tok för mycket. Nå väl... Vi har fördelat VAB-dagarna väl men idag föll lotten på mig, typiskt nog var det planerat för Elsa att gå tillbaka till förskolan men så blev ju Wilma sjuk.
 
För att inte lägga all tid på studier, hjärnan pallar inte med mer än någon timme åt gången, så kommer jag på massa nya projekt. Det är som om jag måste ha något att planera :-)
 
Ett projekt som vi dock diskuterat fram gemensamt är tapeten i köket/matplatsen. Jag var inne i en lindblomsgrön period när vi valde tapet, och därefter har jag varit som besatt av rosa, orange, turkos osv.
 
Tapeten till höger (Casa Deco) har vi idag
 
Så, tapeten måste bytas. Den är helt omöjlig att matcha ihop med något annat. Och ersättaren... Ja, vet vem. Det lutar åt en randig från Sandbergs (som jag även har på kontoret i silver/vit) i grafitgrått/vit eller svart/vit. 6 cm breda ränder, den kan jag väl knappast tröttna på i framtiden?!
 
Men så surfade jag runt efter lite inspiration och fann ett kök med en helt annan färgsättning och det sa bara "wow"!
 
Men på bilden ovan är det ju lampan som gör "det". Likaså stolarna som är, för mig, en kär favorit.
 
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0