Året 2012

2013-01-04 | 21:50:52 | Kategori: Från hjärtat | 0 kommentarer
Enligt tradition kommer här en årskrönika för 2012.
Ett intensivt år, både mentalt och fysiskt, på alla plan.
 
Under januari månad återvände vi till vårt nya hem efter en semester i vårt underbara Branäs. Jag var så trött på flytt och byggnation, att jag tjuvstartade våren redan nu med glada färger till våra vita väggar.
Mitt i vårt byggkaos så körde jag skyttetrafik mellan hemmet och mina föräldrars hus. Tillsammans med morfar titulerade vi oss hobby-mäklare när vi sålde deras fantastiska hus.
Sömnlösa nätter med budgivningar och försäljning.
 
I februari tog mamma med mig till Teneriffa. Trots molnigt väder så njöt jag av ledigheten!
Prinsessan Estelle föddes, royalist som jag ändå är gladdes jag över det, men mest över de söta bebisbilderna!
I vårt hus stod det stora badrummet äntligen klart, premiär i badkaret. Tillbringade också mycket tid på föreläsningar om ALS.
 
Vi välkomnade våren i mars, Wilma lärde sig cykla utan stödhjul. Ägnade mycket tid åt bakning i vårt rymliga kök. Har också noterat att jag även lagade mat och skalade/hackade en gul lök för första gången (!).
 
I april blev min åldersnoja inför att fylla 30 märkbar. Åkte på weekend till franska Marseille med jobbet, underbart väder med gassande sol och shopping förstås.
Ägnade mycket tid åt löpträning tills mina fötter sade stopp. De oräkneliga läkarbesöken började alltså här.
 
Utredningen av mina fötter fortsatte även i maj månad, vissa känningar i just lederna blev typiska vilket öppnade upp fler dörrar. En ny tatuering ätsade sig fast på min kropp. Skrev intagningsprov till utbildningen jag ville komma in på och vovven Ozzy flyttade hem till oss.
 
Ytterligare en tatuering blev det i juni månad (jag har sagt det för, det ÄR beroendeframkallande och ger ett lyckorus) Wilma hade avslutningsfest på förskolan, tänk va stor min tjej nu blivit!
Fortsatte ägna tid åt löpträningen trots mina besvär. Midsommar firades dock i sängen då jag mådde värre än någonsin.
 
Dags för semester i juli månad, efterlängtat!
Började träna med en personlig tränare och gymmet blev där mitt andra hem.
Åkte till Stockholm för en weekend, bara Viktor och jag. Träffade Daniel och besökte Icebar och Kungsträdgården, shoppade för mycket. Därefter åkte vi vidare till Finland där våra små troll befann sig med farmor och farfar - som vi saknat dom! Hann med Juki park och Muminland.
Fick beskedet om att jag kommit in på skolan och överraskade svägerskan med en möhippa.
 
Total omställning och kaos i huvudet blev det i augusti. Wilma började skolan och jag likaså. Fick min diagnos om reumatisk sjukdom. Ägnade flertalet timmar och dagar inför Sofiia och David bröllop som också ägde rum i augusti.
 
Många födelsedagsfiranden i september och jag bakade givetvis, plikttroget, till vartenda kalas. Utöver det hängde jag på gymmet med min tränare. Började sakteligen ge mig ut på löprundor igen i oktober, Wilma höll mig i sällskap på sin cykel. Och mycket pluggande blev det också.
 
Två tentor i november, dock med goda resultat. Fick mersmak efter juridikkursen.
Jag fyllde trettio och blev därmed officiellt tant. Viktor och jag sov på hotell och åt middag i lugnan ro. Firade med de närmsta och jag blev ordentligt uppvaktad :-)
 
I december kom stressen i kapp mig, rusande puls vilket resulterade i ett EKG-test på Alingsås lasarett. Efter årets sista tenta så var det som om bägaren rann över och jag kände mig som ett kolli där ett tag.
Nya jultraditioner för i år, schemalagda träffar för att få allting att gå ihop. Summa summarum så blev det bättre än jag någonsin vågat hoppas på. Och icke att förglömma, efterlängtad snö kom, i massor!
 
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0