Mysdag med stora tjejen

2013-01-18 | 21:28:00 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Wilma fick ledigt från skolan idag.
Vilken lycka för henne som slipper "fredagsstädningen". Det var i alla fall hennes spontana reaktion när jag berättade om att hon skulle vara ledig.
 
Tog tåget in till Göteborg, strosade runt i affärer och inhandlade alla möjliga små ting som man kan pynta håret med. Inne på accessoarernas mecka "Accessorize" hittade Wilma både diadem, hårspännen och andra accessoarer som hon ansågs vara välbehövliga.
Och lite kalasprylar från Lagerhaus blev det också. Vi stannade också till inne på Espresso House för en fika. Varsin chokladboll och en Chailatte (stoooor) till mig!
 
 
Vid lunchtid hade vi tid hos Karina på Masimas för klippning och färgning. Det var verkligen på tiden för oss båda. Wilmas hår, som växer som ogräs, är så otäjmbart om det inte toppas regelbundet. Tjockt som tusan är det också. Men tjusiga blev vi!
 
Jag har länge letat efter en kruka liknande en klassisker som Svensk Tenn tillverkar. Fast jag ville ha en i silver och någonstans i mitt huvud så väntade den på mig i någon butik.
Jo jo men!
På hemvägen gick vi förbi Tara (Arkaden) och där stod en hamrad silverkruka och väntade på mig. Det blev ett köp och den blev precis lika bra som jag tänkte mig!
 
Och en riktigt mysig dag blev det också!
Stortjejen och jag!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0