Trädgårdsplaner

2013-03-12 | 11:46:56 | Kategori: Husbyggnationen | 0 kommentarer
Jag har i och med min studentbudget lärt mig att vänta desto tålmodigare på saker och ting.
Och nu när det känns som om våren är på väg så kan jag inte annat än att planera och göra en "to-do-lista".
 
Först ut är vår altan eller den altan som ska byggas.
 
Till och börja med så måste vi ha hit en grävmaskin som kan förflytta sprängsten, matjord osv. från en plats till en annan. Vid sidan av trädgården har vi ett dike som bör täppas igen något. Trädgården på baksidan ska dessutom planas ut någon (ner mot vår slänt) så att altanen blir ÄNNU större.
Har ännu inte kommit fram till utformningen, en del av altanen kommer gå längs med berg vilket är jättefint tycker jag. Jag gillar också när en altan har en nivåskillnad, kanske för att jag tänker på planerteringar och krukor jag ska placera :-)
 
Därefter ska jag ringa hit en snickare som ska hjälpa oss med regelverket, innan det ska det givetvis grävas och gjutas. Jag hoppas att tjälen i marken släpper inom det snaraste!
 
Och när jag ändå planerar baksidan för fulla muggar så fortsätter planerna på framsidan och projektet där. I dagsläget pryds huset av sprängsten och plyfaskivor. Vi har planer på att anlägga en lägre mur (stödmur kanske man säger inom branschen) och ska ringa hit en trädgårdsdesigner på rekommendation.
 
Enkelt och stilrent enligt bilden ovan har vi tänkt oss. Bortsett från Boxbum och blandstenen som jag tycker känns uttjatat. Men eftersom vi har viss nivåskillnad gör det sig bra med en mindre mur som förvillar ögat något.
Bild lånad från Styleroom.se (via Google)
 
Men som sagt, först ut.... Altanprojektet!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0